Ray Ban in zee met Google glass

Google heeft aangegeven een samenwerkingsverband aan te gaan met Luxeticca het bedrijf achter onder andere Ray Ban en Oakley. De bedrijven gaan samen een lijn zonnebrillen uitgeven met de additie van de google glass interface. Luxeticca

Is eigenaar van zo’n 5000 retail stores in de VS die zich specialiseren in de verkoop van luxe zonnebrillen. Het initiatief van Google en Luxeticca is onderdeel van een recentelijke trend waar producenten van computer apparatuur nadrukkelijk de fashion industrie opzoekt ter verfraaiing van digital wearables. Idee daarachter is het gebrek van ervaring in die tak van de producenten van wearables, mode producenten moeten dat gat opvullen. Door de krachten te bundelen hopen de bedrijven om samen nieuwe, innovatieve wearables op de markt te brengen.

Niet op korte termijn verkrijgbaar

Ondanks dat beide bedrijven overtuigd de samenwerking hebben aangekondigd lijkt het niet waarschijnlijk dat de producten snel op de markt zullen komen. Dat is an sich verbazend aangezien beide bedrijven ruime ervaring hebben op het eigen individuele vlak. Google heeft al een retail glass versie op de markt gebracht en ook Luxeticca heeft met Oakley al eerder een high tech skibril afgeleverd. Die laatste maakt gebruik van dezelfde soort technieken om snelheid, positie en ander informatie aan de gebruiker door te geven. Het lijkt alsof beide bedrijven niet over een nacht ijs willen gaan maar met een gedegen voorbereiding eenzelfde product op de markt te brengen. Benieuwd of volgend jaar zomer de terrassen gevuld zijn met internettende Ray Ban dragers.

Op internet wordt al druk gespeculeerd over hoe de brillen er uit zouden moeten zien, zo ook in het onderstaande filmpje.